sâmbătă, 24 noiembrie 2012

montare filtru polen



Acest accesoriu este destul de necesar, deoarece aerul cald/rece care intra in habitaclu atunci cand pornim ventilatia, este cu siguranta plin de praf care poate cauza diferite inconveniente organismului pe deoparte si mai multa mizerie in masina pe de alta parte.

Pt. montarea acestui filtru avem nevoie de:

- carcasa filtrului de polen, in caz ca masina nu a venit din fabrica cu asa ceva

Codul original al carcasei este: 191 891 640



- filtrul de polen fabricat de diverse companii

Codul original al filtrului: 191 091 700



- putina indemanare

Locul unde se gaseste filtrul de polen:



Primul pas: se ridica capota, se scoate chederul, ca in imaginea de mai jos



Dupa care se demonteaza plasticul de scurgere al apei, trebuie avut grija ca se poate rupe foarte usor



Plasticul este prins in ceva cleme metalice:



In cazul in care nu aveti filtru de polen, dupa scoaterea plasticului spatiul de sub plastic ar trebui sa arate asa:



Trebuie demontata acea “sita”, dupa care vine montata carcasa filtrului impreuna cu filtrul

Ar trebui sa arate asa:



Filtrul este gata montat, trebuie montat inapoi plasticul de scurgere al apei, prins in acele cleme metalice, se monteaza chederul la loc si se poate pleca la drum.

sâmbătă, 17 noiembrie 2012

vineri, 16 noiembrie 2012

Turometru cu leduri













Turometrul descris in acest articol are o constructie simpla, folosind ca indicatoare LED-uri. El poate lucra si cand se foloseste aprinderea clasica si cea electronica. Turometrul are si posibilitatea masurarii turatiei la relantii.
DATE TEHNICE
Tensiunea de alimentare: 12 - 14 V
Limita de masurare - 6000 rot/min (1200 rot/min)
Precizia de masurare - 500 rot/min (100 rot/min)
Consum - 165 mA
Pentru ca montajul sa poata lucra si in cazul aprinderii electronice si in cazul aprinderii clasice, la intrare avem circuitul R1D1, care protejeaza montajul si limiteaza impulsurile la o valoare constanta. Apoi impulsurile sunt aplicate prin circuitul R2R3 in baza tranzistorului T1. Rezistorul R2 protejeaza baza lui T1, iar R3 blocheaza tranzistorul in momentul cunt pe baza nu exista impulsul pozitiv. Condensatorul C1 evita deschiderea tranzistorului la impulsuri cu frecventa mai mare de de 300 Hz, evitand posibilitatea deschiderii de catre impulsuri false care ar putea aparea la ruptor-distribuitor. Tranzistorul T1 formeaza etajul de comanda a circuitului integrat CL1. CL1 are nevoie pentru comanda de un impuls negativ care in cazul nostru se formeaza la deschiderea lui T1, cand C2 este pus la masa. Datorita faptului ca C2 este descarcat in starea de repaus a lui T1, apare pe terminalul 2 al lui CL1 un scurt impuls negativ si C2 incepe sa se incarce prin R5. La blocarea lui T1, C2 se descarca prin combinatia seric R5 - R4.
Dupa acest comutator de intrare urmeaza convertorul tensiune-frecventa format dintr-un circuit basculant monostabil si un circuit de integrare. Componenta de baza a circuitului basculant monostabil este circuitul bE555, care lucreaza cu o constanta de temporizare dictata de elementele C4 si R6 dupa formula t = 1,2 C4 x R6.
S-a ales constanta t=3,6 ms, care corespunde unei frecvente de aproximativ 280 Hz. Prin aceasta s-a micsorat riscul de comanda falsa. Condensatorul C3 se foloseste la filtrarea tensiunii interne de referinta a lui CL1. La iesirea lui CL1 este circuitul de intrare R7-C7, tensiunea pe C7 fiind direct proportionala cu frecventa de la intrare (turatia motorului).
Etajul urmator reprezinta etajul de afisare, care in functie de tensiunea pe C7 aprinde progresiv 12 LED-uri. Circuitul este montat dupa indicatiile din catalog. Rezistoarele R9 si R11 formeaza divizorul tensiunii de referinta pentru CL2.
In schema este reprezentata punctat posibilitatea conectarii in cazul cand vrem sa schimbam gama de masurare (pana la 1 200 rot/min), gama pentru reglajele de relanti.
Tensiunea de alimentare si tensiunea de referinta pentru CL2 sunt stabilizate cu dioda Zener D2 compensata termic de catre D3. Pentru functionarea circuitului basculant monostabil stabilizarea nu are nici un efect, ea fiind necesara pentru ca tensiunea de pe C7 sa nu depinda de tensiunea de alimentare.
REGLAJ
Pentru reglajul turometrului avem nevoie de o sursa de 12 V si un generator AF. Generatorul se leaga la turometru prin intermediul circuitului din fig. 2. In locul lui R9 se leaga un potentiometru semireglabil de 15 kW, care se va regla astfel ca LED-urile sa lumineze progresiv, conform tabelului.
----------------------------------
TURATIA f(Hz)
(rot/min)
----------------------------------
500 16,7
1000 33,3
1500 50,0
2000 66,7
2500 83,3
3000 100
3500 117
4000 133
4500 150
5000 167
5500 183
6000 200
----------------------------------

Tabelul este valabil pentru motoarele in 4 timpi
Dupa reglaj se masoara potentiometru semireglabil si se pune in loc un rezistor de acea valoare.
La fel se procedeaza si pentru reglarea lui R10 la turatia de relanti.

LISTA DE PIESE
R1=820 W; R2, R3=12 kW; R4=5,6 kW; R5=22 kW, R6=220 kW; R7=270 W; R8=120 W/0,5 W; R9=8,2 kW (vezi textul); R10=1,5 kW (vezi text), R11=15 kW; R12=10 W/2 W; R13=82 W; C1=150 nF; C2=22 nF; C3=10 nF; C4=20 nF; C5=20 mF/25 V; C6=20 mF/25 V; C7=200 mF/25 V; T1=BC108; T2=BC107; D1, D2=PL5V1Z; D3, D4, D5=1N4001; D6=PL12Z; CL1=bE555; CL2=A277D

marți, 6 noiembrie 2012

Manualul Haynes pentru golf 2






Montare filtru polen OEM



Acest accesoriu este destul de necesar, deoarece aerul cald/rece care intra in habitaclu atunci cand pornim ventilatia, este cu siguranta plin de praf care poate cauza diferite inconveniente organismului pe deoparte si mai multa mizerie in masina pe de alta parte.

Pt. montarea acestui filtru avem nevoie de:

- carcasa filtrului de polen, in caz ca masina nu a venit din fabrica cu asa ceva

Codul original al carcasei este: 191 891 640



- filtrul de polen fabricat de diverse companii

Codul original al filtrului: 191 091 700



- putina indemanare

Locul unde se gaseste filtrul de polen:



Primul pas: se ridica capota, se scoate chederul, ca in imaginea de mai jos



Dupa care se demonteaza plasticul de scurgere al apei, trebuie avut grija ca se poate rupe foarte usor



Plasticul este prins in ceva cleme metalice:



In cazul in care nu aveti filtru de polen, dupa scoaterea plasticului spatiul de sub plastic ar trebui sa arate asa:



Trebuie demontata acea “sita”, dupa care vine montata carcasa filtrului impreuna cu filtrul

Ar trebui sa arate asa:



Filtrul este gata montat, trebuie montat inapoi plasticul de scurgere al apei, prins in acele cleme metalice, se monteaza chederul la loc si se poate pleca la drum.

Adaugarea unui releu programabil pt. stergatoare parbriz



Aceasta modificare poate fi utila, deoarece la Golf mk2 stergatoarele pe pozitia intermitent au o singura intarziere, care este fixa, Se poate monta un releu de Golf mk3, acest releu fiind programabil si astfel noi ne vom putea seta timpul de intarziere al stergatoarelor cu foarte mare usurinta. Astfel vom avea nevoie de Releul 99 de pe Golf mk3.

O mica poza cu releul si codul OEM:



Releul se monteaza in locul Releului 19 de pe Golf mk2:



Si acum releul montat:



Cum procedam pt. stabilirea intervalului:
1. se duce maneta de la stergatoare pe pozitia intermitent, dupa care se revine la loc
2. se asteapta atata timp cat doriti sa fie intervalul de actionare al stergatoarelor
3. se duce din nou maneta in pozitia intermitent
4. finalizare, stergatoarele vor avea intervalul fixat de voi

Succes! Sper sa fie util!

Lista sigurante si relee mk2



Pt. modelele fabricate dupa anul 1990, sau pt. cele care au instalatie electrica CE2



Fuse No. Description Ampere Rating
1 Headlight, low beam, left 10
2 Headlight, low beam, right 10
3 Instrument panel lights, license plate lights 10
4 Glove compartment light 15
5 Wiper/washer 15
6 Fresh air blower 16-valve only: Air conditioning 20
7 Taillights, side marker light, right 10
8 Taillights, side marker light, left 0
9 Rear window defogger 20
10 2.0 16-valve only: Fog lights 15
11 Headlight, high beam, left,High beam indicator light 10
12 Headlight, high beam, right 10
13 Horn 16-valve only: Radiator cooling fan 10
14 Back-up lights, washer nozzle heaters 10
15 2.0 16-valve only: Engine electronics, stabilizer valve, cold start valve 10
16 Instrument panel warning lights, 16-valve only: Multi function indicator 15
17 Emergency flasher switch, turn signals 10
18 Fuel pump, oxygen sensor heater 20
19 Radiator cooling fan, air conditioning 30
20 Brake lights, cruise control 10
21 Interior lights, digital clock 16-valve only: Luggage compartment light,multi function indicator, central locking 15
22 Radio, cigarette lighter 10

Relays
Relay No. Description
1 Air conditioning
2 Open
3 Digifant control unit (except 16-valve)
4 Load reduction relay
5 Low coolant level control unit or Open
6 Emergency flashers
7 Rear Wiper
8 Intermittent wipers
9 Seat belt warning system control unit (possibly headlight warning too?)
10 Fog lights
11 Horn
12 Fuel pump (except diesel)Glow plugs (diesel)
13 Radiator cooling fan after run (except 16-valve)2.0 16-valve: Starter interlock relay
14 Automatic trans., coolant temperature indicator,starter interlock relay (except 2.0 16-valve)2.0 16-valve: Radiator cooling fan after run
15 ABS pump relay
16 ABS relay
17 Heated seat control unit, driver
18 Heated seat control unit, passenger, or power seat circuit breaker
19 Automatic transmission
20 Open
21 Power window relay, ABS hydraulic pump fuse
22 ABS valves fuse
23 Air conditioning, power seat fuse
24 Power window fuse

Coduri O.E.M. pt. piese



INTERIOR:

Bidonas vacuum inchidere centralizata usa dreapta: 443 862 153 B

Brat contact: 191 419 503 A

Buton reglaj oglinda: 191 857 520 A 01C

Capac amortizor spate: 191 512 135

Capac centura: 165 857 719

Capac contact: 191 953 515 A

Centura siguranta: 191 857 705 C

Cui haion: 191 827 511

Grila ventilator: 191 919 383

Maneta semnalizare CE2: 357 953 513 F

Motoras stergator haion: 191 955 717

Motoras stergatoare parbriz + ansamblu: 191 955 605

Nuca schimbator: 191 711 141 C

Panou stalp spate: 191 867 296 8AX

Panou stalp fata: 191 867 458 01C

Panou stalp mijloc: 191 867 281 7RH

Panouri laterale interior, spate: 191 867 043/ 191 867 044

Plastic frana de mana: 191 711 463

Rama bord: 191 857 243

Torpedou iluminat: 191 857 101 A

EXTERIOR:

Aripă faţă dreapta: 191 821 022 e-0010

Brat stergator BOSCH: 191 955 407A/409A

Eleron OEM GTI: 191 827 933

Emblema aripa GT: 191 853 688 B

Emblemă aripa GTD : 191 853 688 D

Prezoane: 3A0 601 139

Priza aer aripa: 191 129 630

Usa dreapta: 165 831 052 c-0008

Coduri de culoare pt. vopsea, grupate pe ani de fabricatie




1984




1985



1986



1987



1988



1989



1990



1991



DOCUMENTATIE INJECTIE DIGIJET ( MOTOR1,3 NZ)

       Pentru detinatorii de golf2 motor 1,3 injectie NZ